Dyr søndagstur....
Vi befinder os i det sydfynske, en søndag formiddag, september måned. Turen går med at se på landsteder nær Lundeborg. Kl. 10 kører vi forbi Restaurant Havgassens Kabys – www.havgassenskabys.dk
Her melder sulten sig meget og vi vil gerne besøge stedet og nyde en dejlig ”brunch”. Vi ankommer for tidligt, ejeren Mie Larsen var lige ankommet, mens hun talte i telefon kiggede jeg efter et menukort, men fandt intet og da Mie var færdig kunne jeg forhører om hvad ”kabysen” kunne tilbyde os på en sådan en dejlig søndag, da vi vil forkæle vores morgensult. Hun nævnte at kunne tilberede en plate mixed med skinke, ost og frugt. Hvilket vi slog til og bestilte kaffe.
Vi valgte at sidde udenfor og vente på et lækkert måltid med kaffen. Endelig kom vores morgenbrunch, som bestod af 4-5 stk. skinke, 2 stk. oste, 3 stk. spegepølse, ½ melon, ½ tomat i skiver, agurk skåret i både, rødløg i snit, sorte oliven pyntet med grønt og serveret på et bananblad til 2 pers. – Tilbehøret var hjemmebagt brød, rugbrød og varme muffens. Det smagte udmærket og vi hygget os igennem måltidet.
Nu var tiden til at betale – Og her rystede det os meget.
Regningen blev i alt 328,- kr. for 2 personer – de 72,00 kr. gik til kaffen (4 kopper) og for hele dén platte vi fik tog Mie 256 kr. for os begge. Vi blev totalt paf over sådan en dyr regning. Men jeg kunne klart ikke afvise at betale, da jeg på intet tidspunkt havde forhørt om prisen under bestillingen. Men jeg formode, at her talte vi om en prisleje fra ca. 60 til 80 kr. for en ”platte” pr. person
Mie Larsen kunne se min reaktion, og spurgte om jeg synes det var dyrt – JA !, svarede jeg – meget. – Hvilket hun begyndte at forsvare med, at skinke, ost m.m og selv smør er jo dyrt samt med at hun drev stedet alene osv. Vi betalte og gik chokerende over at et morgenmåltid kunne være så dyrt. 328 kr. !
Nogle dage senere surfet jeg på nettet og fandt én artikel på Fyens Stiftstidende hjemmeside under spiseguide, hvor de har skrevet en artikel omkring Havgassens Kabys - ”Lundeborg tilsat verden”.
Her kunne jeg læse nogle fakta om Mie Larsen´s priser, her står f.eks. at for 138 kr. pr person, kunne der tilbydes en rødspætte med persillesovs, kogte kartofler, citron og hjemmelavet remoulade – Altså 10 kr. mere end vores morgenplatte pr person 256 / 2 = 128 kr.). Eller at for 58 kr. kunne der fås rejer med dressing af grøn olie-eddike på sprød salat, bladselleri med brød og smør eller rå marineret laks med syltede hvidløg, frisk basilikum, pesodressing med brød og smør til 68 kr.
Så er det jeg siger – 128 kr – 256 kr for 2 pers er virkelig en dyr pris i sammenligning med ovennævnte fra Fyens Stiftstidende artikel. Og føler at Mie Larsen har taget 128 kr for meget den søndag vi fik serveret eksotisk morgenmad.
Jeg har efterfølgende ringet til Mie Larsen og gjort hende bevidst om min utilfredshed, men klart og naturligvis forsvarer Mie Larsen sig med at hendes produkter er dyrt købt ind.
Her vil jeg blot så gøre opmærksomt på, det er fint at ikke have et fast menu kort – Men kære alle andre nye kunder. Husk at aftale en pris hos Mie Larsen som driver Havgassens Kabys i Lundeborg inden i bestiller en ”ret” for priserne er vel nok meget FORSKELLIGE!
Havde jeg vidst det – Bestilte jeg aldrig sådan et måltid til den pris og vil hellere havde spist et andet sted hvor man fik meget mere for pengene !
Jeg kan varmt anbefale en lækker sandwich fra Jettes diner, Svendborg – www.jettesdiner.dk
En sandwich med serano skinke, hakket æg & kapers til KUN 48 kr og meget mere velsmagende.
Med venlig hilsen
Annett - Svendborg
|